The Use of Social Media by Dental Students as a Learning Resource
Author/s: Al-Dayyeni, Humam Hasan Rasan
Advisor/s: Rodríguez Learte, Ana Isabel
Keyword/s: Odontología; Estudiantes universitarios; Aprendizaje; Medios sociales; Redes sociales en Internet
Degree: Grado en Odontología
Date of defense: 2021-06
Type of content:
TFG
Abstract:
Introduction: The world around us keeps changing and evolving, especially when it comes to the internet and all the benefit and negative outcomes that evolve with it. Social media have been a major factor on the internet. Its evolving in a very fast rate and new software and application are being created. These applications can have both education purpose or entertaining purpose. Dentistry students are among one of the parts of the populations that area affected by it. In this study we will discuss the benefit of social media regarding their learning outcome, because now a day, social media are used to promote dental procedures videos and new techniques are being observed by students. Objectives: Evaluating the positive impact of social media as a learning resource for dental students and Analysis of potential cost/benefit of the use of social media in dental education. Material and methods: This study was performed by collecting scientific articles from different medical searching engines and using keywords that are related to our topic and objectives. Medical searching engine: Pubmed, Research gate, Willey Online Library Result and discussion: The positive impact of social media on dental students was observed in some of articles that were collected in this study. Undergraduates tend to use their smartphones for socializing and posting their daily life on social media but on the other hand most students use for example YouTube every time before they attemp to do a clinical procedure. Conclusion: Dental students typically have positive perceptions toward mobile learning for various reasons. Regardless their negative impact, social media should be excluded as an educational instrument in dental education.
Introducción: el mundo que nos rodea sigue cambiando y evolucionando, especialmente cuando se trata de internet y de todos los beneficios, así como los resultados negativos que evolucionan con él. Las redes sociales son un factor importante en Internet. Está evolucionando a un ritmo muy rápido y se están creando nuevos programas y aplicaciones. Las aplicaciones pueden tener un objetivo educativo o divertido. Los estudiantes en Odontología hacen parte de los más afectados dentro de la población por ella. En este estudio discutiremos del beneficio de las redes sociales con respecto a su resultado de aprendizaje, porque actualmente, las redes sociales se utilizan para promover videos de procedimientos dentales y los estudiantes están observando nuevas técnicas. Objetivos: evaluar el impacto positivo de las redes sociales como recurso de aprendizaje para los estudiantes de Odontología y del análisis del costo / beneficio potencial del uso de las redes sociales en la educación odontológica. Material y métodos: este estudio se realizó mediante la búsqueda de artículos científicos en diferentes fuentes médicos y del uso de palabras claves relacionadas con nuestro tema y objetivos. Motor de búsqueda médica: Pubmed, Research gate, Willey Online Library. Resultado y discusión: el impacto positivo de las redes sociales sobre los estudiantes en Odontología se observó en los artículos y se han demostrado en este estudio. Los estudiantes universitarios utilizan sus móviles para sociabilizar y publicar su vida diaria en las redes sociales, pero, por otro lado, la mayoría de los estudiantes usan, por ejemplo, YouTube cada vez que intentan realizar un procedimiento clínico. Conclusión: los estudiantes de Odontología suelen ser receptivos para aprender con el móvil por varias razones. Sin embargo, las redes sociales deben ser excluidas como instrumento educativo en la educación odontológica por sus aspectos negativos.
Files in this item
Name: 120.pdf
Size: 3.607Mb
Format: PDF
Type of content:
TFG